15/08/2013

untuk seseorang. dari seseorang.

sekeping hati itu kau toreh
dalam.
berkali-kali

sekeping hati milik tubuh
berkeringat ihsan
pada kau
saat bertatih kau jatuh

tegar.
kata bangsat kau luah
bicara jahanam
gampangnya kau ucapkan nista

celaka kau beri itu
tak akan aku pandang sepi
tak akan.

demi sekeping hati yang sama
berikan aku cinta meruah gila
yang turut kau rasa
cuma kau sengaja bunuhkan sendiri.
budi

atas segala torehan jahanam
akan aku simpan dalam-dalam
sampai mati

dan dipastikan aku dahulu
jernih mutiara dari luka kau toreh itu
terkembali semula

akan aku beri
semula
satu persatu.

itu janji aku.
janji aku.
janji.


3 comments:

Zehan Ilyana said...

Udy.. puisi ni sangat best. :')
Dan perkataan2 yang kau pilih menjadikan puisi ini menarik.
Aku suka.
:'D

encekgadis said...

zehan =,)

anamizu said...

phewww ~ menikam sukma la bait-bait dia.