20/06/2013

Langit Mega Jingga


Di bawah langit mega jingga
                        kita beriringan sambil ketawa
bercerita tentang peristiwa
                       masa masa lalu
yang indah serta lucu.
Namun di                                            penghujungnya
masih terdengar esak bersisa
kerna kita punya mimpi
                      yang belumpun kita peluki.
Dan sebolehnya aku ‘kan lari
kerna  p  a  r  a  n  o  i  a  dan   i  r  i
kita sekarang 'kan jadi tidak lagi
andai kubuka segala                              rahasia
yang kusimpan kemas dalam laci
kita ‘kan berlainan nanti.

Aku takut
                       aku mahu lari
kerna aku                                             sayangkan
waktu dan saat ini.
Dikit kataku nanti
                       memungkinkan
aku tidak mampu lagi
kecapi   m   o   m   e   n   seperti ini 
beriringan di bawah                                langit mega jingga
sama-sama ketawa, gembira.

                      Apa kita di awalnya
begituku harap di akhirnya.


2 comments:

AdinataGus said...

semoga langit bisa teman kau dan dia sampai bila bila pun

APi said...

Moga-moga. =)